Spojenú školu internátnu chcú prebudovať z tradičnej školy na modernú

19.04.2011 Vranov nad Topľou

Vranov nad Topľou 19. apríla (TASR) - Spojená škola internátna (SŠI) vo Vranove nad Topľou realizuje v tomto období projekt, ktorého hlavným cieľom je zakomponovať do vyučovacieho procesu detí s mentálnym postihnutím prvky inovatívneho vzdelávania. Na realizáciu projektových aktivít a nákup nového materiálno-technického vybavenia získalo školské zariadenie nenávratný finančný príspevok z fondov Európskej únie v hodnote 137.000 eur.
\"O tomto projekte sme začali uvažovať pred niekoľkými rokmi. Postupne sme začali pátrať po rôznych alternatívach vzdelávania, ktoré by sme mohli uplatniť v našom učebnom pláne,\" uviedla pre TASR riaditeľka SŠI Renáta Kopčeková. Ako dodala, po vypracovaní a následnom schválení projektu na pôde školského zariadenia najprv zrealizovali školenia pre pedagógov.
\"Keďže pozitívne zmeny, ktoré chceme týmto projektom naštartovať, sa odvíjajú od inovatívneho, no zároveň náročnejšieho prístupu učiteľov k svojej práci, 25 našich pedagógov prešlo v uplynulom období psycho-sociálnym výcvikom,\" vysvetlila Kopčeková. Dodala, že externí lektori zároveň zoznámili pedagogický zbor s možnosťami pre využitie nových informačno-komunikačných technológií v projektovom vyučovaní či s konkrétnymi prvkami alternatívneho školstva, ktoré postupne uplatňujú vo vyučovacom procese.
\"Jedným z výstupov tohto projektu je aj vytvorenie metodickej príručky dramatickej výchovy. Jej súčasťou bude kompletný súbor metód a foriem práce s našimi žiakmi, ktoré bude možné aplikovať pri rôznych vyučovacích hodinách,\" podotkla riaditeľa SŠI. Podľa jej slov nepôjde len o prípravu divadelných vystúpení, ale predovšetkým zapájanie žiakov do diskusií či rozhovorov. Deti s mentálnym postihnutím si vyskúšajú rôzne roly, aby tak pracovali na zlepšení svojej slovnej zásoby. \"Týmito inovatívnymi formami vzdelávania majú získať jednak pozitívnejší vzťah k učeniu, no zároveň chceme, aby to smerovalo k ich socializácii,\" doplnila Kopčeková.
Z prostriedkov projektu, ktorým sa mení SŠI z tradičnej školy na modernú, financuje školské zariadenie okrem rôznych projektových aktív aj nákup interaktívnych tabúľ a ďalšej počítačovej techniky či didaktických učebných pomôcok slúžiacich na vysvetľovanie učiva, ako i precvičovanie motoriky detí. Školské zariadenie získa zároveň materiálne vybavenie pre aktivity svojich zverencov zamerané na šport a turistiku. Jednou z foriem získavania nových poznatkov pre školákov je aj realizácia zážitkového učenia, pomocou hier, výletov a exkurzií v rôznych kultúrnych inštitúciách, ale aj výrobných prevádzkach, uzavrela Kopčeková s tým, že žiaci 1. až 5. ročníka, pre ktorých je projekt určený, sa postupne oboznámia aj s pravidlami dopravy, problematikou životného prostredia či zdravého životného štýlu.
 

Vyberte región